reede, september 28, 2007

vahel hea meel, et me sellised tropid oleme


Tead seda pargi-ja-reisi bussi, mis Piritalt kesklinna ja tagasi läheb? Vot see buss on enamasti praktiliselt tühi. Buss võib peatuses kasvõi pool tundi passida, uksed lahti, kombekad linlased aint vahivad, silmad pungis, või õigemini, ei vahi nad midagi, vaid pööravad pilgu ära, et ära ei kaetaks. Teised teevad õnneks ka nii! Tänu sellele on bussis väga meeldiv reisida, harjumuspärase vihkamisteraapia asemel võib istuda ja merevaadet nautida. Näiteks nägin Lillepi kandis ilma käteta jalgratturit, jalgrattal endal oli lenks ikka küljes. Minu arust oli see armas. Pirital pööras buss otsa ringi, üks kaunis neid küsis väga tugeva aktsendiga eesti keeles, et kas see edasi ei sõida, bussijuht alguses kohmas eesti keeles vastu ja siis lisas väiksema aktsendiga venekeelse selgituse, et mis ja kuidas. Minu meelest oli ka see kuidagi liigutav stseen.
Nii et sõidan edaspidi ka selle numbriga. Ega ma muide vähem eestlane ei ole kui teised, möönan, et ka mina alguses võõristasin. No filoloog lõi välja, ma mõtsin, et 1PR tähendab raudselt EKSPRessi (on loogiline? on), aga hiljem lugesin Päevalehest kogu tõde. Päevalehes valetatakse väga harva, ainult siis, kui see on vajalik asjaomase isiku hea nime kahjustamiseks või au ja väärikuse riivamiseks.