kolmapäev, september 19, 2007

kulda pritsivad klaviatuurist

Müüli suust tuleb pungifoorumis nii arukas jutt, et ma pean selle siia kopeerima. Jutt sai muidu alguse sellest, et mõnedel PunaMusta tüüpidel on keegi nats ilmselgelt sarkasmisoone pooleks löönud. Tegelikult tundub, et sama laksuga läks poistel ka enesekriitika ja mõõdutunne.

Ma tõesti ei saa sinna midagi parata kui ma pean lolliks mölaks rämedalt üldistavat juttu, et kõik luksus- ja maastikuautode omanikud on ilged sead ja mõrtsukad ja et nende autode kummid tuleb katki torgata.

Sest maastikuautod reostavat jubedal moel keskkonda.

Ma leian nimelt, et kui nii lolli jutu ajaja võtaks kätte ja võrdleks näiteks kaasaegsete maastikuautode tehnoandmeid, kütusekulu ja CO2 sisaldust heitgaasides, jõuaks ta järeldusele, et nii mõnigi moskvitš või lada tossab ja kugistab kütust oluliselt rohkem kui näiteks suvaline uue põlvkonna linnamaastur või selline elukas nagu hübriidajamiga Lexus RX400.

Rääkimata Ford Transiti kaubikutest või millest iganes. Seega peaks mõni mees oma direct actionit tegema pigem lähtuvalt konkreetsete sõidukite kütusekulust ja CO2 sisaldusest heitgaasides. Aga see viiks direct actioni mehe paraku ennekõike "rõhutute" ja mitmete pensionäride sõidukite kummide kallale.

Aga et tehnoandmete võrdlemine on mõne mehe jaoks liiga keeruline pähkel, siis ta ajab kõik "dziibimeeste" kaela, teadmata ise autodest mitte kottigi. Sest kõlavate loosungitega vehkida on lihtsam kui oma kaalikaga kasvõi natukenegi mõelda.
Ja see ongi mu jaoks koomiline ja paneb vägisi irooniliselt muigama.

Seda enam, et lugupeetud direct actioni-mehe sauree suur aate- ja võitluskaaslane roistriider näiteks toob Saksamaalt bemme ja mersusid, ehk sekka ka mõningaid džiibikesi, Eestisse ja müüb neid siin.
Ja sauree ei kögise selle kohta midagi.
Mis näitab taaskord mõne mehe erakordset kahepalgelisust.

Minu meelest saaks sauree kõige paremini ja turvalisemalt teha direct actionit nii, et peab roistriideri kusagil poola metsa vahel kinni, räägib oma mure ilusasti ära ja torkab roistriideri järjekordsel autol kenasti kummid katki.
Muidu võib ju mõni džiibiomanik kaikaga pähe anda, kui direct actionit näiteks Tartu Lõunakeskuse parklas teha. Roi aga lubaks kindlasti oma võitluskaaslasel poolas kenasti asja ära teha. Nad ju mõlemad suured maailmaparandajad.
Siis jõuaksid roistriideri käe läbi Eestisse juba katkiste kummidega bemmid ja mersud ja džiibid, ja keegi ei ostaks neid ära, just täpselt nii nagu on sauree soov ja tahe.

Samuti soovitan lugeda Abele kirjutist loomemajanduse kohta.

9 Comments:

Anonymous Anonüümne said...

Pmst tuleneb kummide läbitorkamisest see, et ostetakse uued kummid ja jälle mõned mustad rõngad lähevad loodust ja prügimägesid reostama.

24. sept 2007, 15:11:00  
Blogger plasma-jack said...

jah
ehkki ma saan sellistest emomistest mingis mõttes ka aru, aga ikkagi...

24. sept 2007, 17:07:00  
Anonymous Anonüümne said...

Tere, mina olen Sauree, kodanikunimega Indrek Haas, kes Sina oled?

Ja miks Sa refereerid oma blogis mind (ja Roy Striderit) laimavat teksti?

Selline küsimus, et kas sa Müüli "nii aruka jutu" allikatega oled lähemalt tutvunud? St. kas sa ise oled näiteks PunaMusta foorumis seda "kummide lõikumise" teemat lugenud? Seal on nimelt kirjas, et TEATUD TINGIMUSTEL ja teatud olukorras võib antud strateegia olla efektiivne. Niisiis hüpoteetiline ja tingiv jutt, mitte mingi radikaalemomine, kus ma kõiki üles kutsuks suvalistel maasturitel kumme surkima. Kui see sama tekst kontekstist välja tõsta ja veidi "kohendatud" kujul esitada, siis võib sellise "seksika" ja veidi totra üleskutsena "reklaamida" küll, mida Müül punk foorumis on teinud. Ja seda ilmselt suht teadlikult. Või siis pole ta ise samuti antud teemat originaalis lugenud ja on saanud "pädevat" infot oma kiilakatelt sõpradelt, kes on sigahea huumorisoonega...
Sama hästi võiks ma näiteks öelda, et teatud tingimustes on inimese tapmine võibolla õigustatud ja mõeldav ja lubatav (näiteks hädakaitse kurjategija takistamisel) - kui nüüd ilusasti paar asja "ära unustada" selle eelneva väite juures, siis saaks näiteks herr Müül üsna edukalt kirjutada punk foorumisse uudisloo, kuidas radikaal ja terrorist Sauree promob täiega inimeste tapmist...

Samuti ei vasta minutaeada tõele ka Roy Striderit ja luksusautodega äritsemist puudutavad väited.

Oleks tore, kui Sa vaevuksid põhjendama, miks Sa minu kohta avalikult laimu levitad, kes Sa oled ja mis suhe on Sul sellesinase Müüli või näiteks superhead huumorisoont omavate kõlupeadega.

P.S. Mul üldiselt oleks suht ükskõik, mida keegi oma blogis kirjutab või kuskil teismeliste "punk" foorumis luuletab, kuid kuna on tekkinud mingi omaette "reaalsus" kus järjest tsiteeritakse ja refereeritakse minu kohta käivaid "mitte päris tõele vastavaid" tekste, siis oleks võibolla mõistlik need asjad edasiste vääritimõistmiste ja laimavate refereeringute ärahoidmiseks kohe sirgeks rääkida.

Lugupidamisega,
Sauree

sauree@punamust.org

5. nov 2007, 14:02:00  
Blogger plasma-jack said...

see on otsene kopipeist, millele osutab ka kursiivi kasutamine.
vastused järjekorras: sa tead mind küll, oled mulle kunagi intervjuu andnud.
miks refereerin - tundus kohane. põhieesmärk ei olnud kahe isiku laimamine, vaid terava jutu refereerimine.

protokolli mõttes, nagu ma aru saan, siis sinu väide täpsemal kujul oleks, et laimatakse royd ja sind ennast interpreteeritakse valesti.
mis rehvide läbitorkamist puudutab, siis usun sind muuseas küll.
mis royd puudutab, siis vat ei tea, autoajakirjaniku Müüli jutt tundus usutav küll. nii et sina tead kindlalt, et ta ei äritse autodega?

5. nov 2007, 14:13:00  
Blogger plasma-jack said...

ajaa, viimane osa, Müüliga suhet ei ole, pole kunagi vestelnud.
a mis huumorisoont puudutab, siis selle juurde jään küll, et see, kes iganes mõtles, et Koorepi peale SLOlehele ja politseisse kaebas, on haruldane tõsimeelsuse eksemplar. minu n-ö autoritekst (kursiivi panemata) sellest osast räägibki. alustasite ilusalt, aga eluvõõrasteks dogmaatikuteks kipute kätte, nii mulle tundub.

5. nov 2007, 14:16:00  
Blogger plasma-jack said...

"reaalsus" kus järjest tsiteeritakse ja refereeritakse minu kohta käivaid "mitte päris tõele vastavaid" tekste

SEDA nimetatakse meediaks.

P.S. Müül vastutab oma väidete eest muidugi ise, ent kui ma tõesti petta sain, olen muidugi nördinud.

5. nov 2007, 14:18:00  
Anonymous Anonüümne said...

Tere,

mina olen Roy. Teatan, et olen Eestisse toonud ajavahemikus 1995-2007 kaks sõiduautot, mille turuväärtus pole ületanud 1200 ja 900 eurot. Ühega neist sõidan siiamaani ja mina seda käulat küll eriliseks luksussõidukiks ei oska pidada. Samas on luksusest igaühel omamoodi arusaam, eks see jõuvanker on võrreldes puuratastega kaarikuga ikka päris pull luksus jah.

Räägite siin "eriti arukast jutust" ja meediast, ma vaatan. Naised saunas olla ka tarka juttu rääkinud.

Luksusmaasturite kummide läbitorkamise Berliinis sellises kontekstis nagu seda aktsiooni läbiviidi, kiidan heaks. Samuti kiidan heaks paljud muud ettevõtmised, mis on suunatud vägivaldsete süsteemide ja ebavõrdsuse süvendamise vastu kui nendega ei kaasne otsene vägivald inimeste vastu.

Meie vahe, plasma-jack, on esiteks see, et Sina refereerid oma kirjutistes meeleldi fekaale pritsivaid klaviatuure; minul aga millegipärast selleks vajadus puudub. Teine erisus seisneb selles, et sel hetkel, kus meeleheitel inimesed astuvad käepäraste vahenditega vastu süsteemile, et juhtida tähelepanu elementaarsetele vajakajäämistele selles keskkonnas, mis mõjutavad Sinu, minu, meie kõigi elu, oleme me teiselpool joont, mis eraldab teineteisega solidaarsed isikud nendest, kes arvuti taga õlut rüübates tooli kägistavad ja polstrisse tuult lasevad. Mis Sa arvad, kummale poole seda piiri jääd Sina?

Vabandan kui postitusega kellelegi teenimatult liiga tegin.

8. nov 2007, 17:57:00  
Blogger plasma-jack said...

See joonetõmbamine on samuti üks asi, mis minus imestust tekitab. Kui juba minusugunegi teisele poole joont jääb, siis on sealpool olla vist päris üksildane tunne.

9. nov 2007, 09:21:00  
Blogger plasma-jack said...

...aga kui juba sõidukitega seotud andmete avalikustamiseks läks, pean märkima, et mul oli kunagi tõukeratas.

9. nov 2007, 09:34:00  

Postita kommentaar

<< Home