esmaspäev, jaanuar 04, 2010

HU? & Mahavok

HU? ja Mahavok - Mägede hääl & Mina ise

Ehkki, nagu kuulda on, tuleb tõdeda, et Kare Kauks oli siis ja on ka praegu ikka täiesti-täiesti teine klass kui Hannaliisa Uusma või pmst ükskõik kes. Või no se "Mägede hääl" pole ka enivei mu lemmiklugu. Aga pealkirja väärimiseks kaks linki veel, üks ja kaks.

Ja et nooremad (minuealised) lugejad saaksid aru, kui awesome KK ikka 80-te lõpus oli, siis üks vidjo veel.
Nagu teada, siis 80-tel tehti kogu maailmas peamiselt kräppi, aga Eestis oli kõik miskipärast väga hea. Siis läks meil 80-te kõige halvemate külgede jäljendamiseks (ainuke normaalne pop-bänd oli 90.-tel Vennaskond, kuna nende eeskujud olid lihtsalt paremad), ja et 90-dad üldiselt ruulisid, pole imestada, et 21. sajandi hakul ka eesti popmuusika jälle paranema hakkas. Siuke nihe siis, aga seda teavad muidugi kõik isegi paremini kui mina.
Kare Kauks ja Mahavok - On läinud aastad

15 Comments:

Blogger Unknown said...

ajee, Jack...
kuulasin seda esitust ja kahju oli Karest, kes koos Hannaliisa Uusmaaga laval oli. ja ära vägistatud laulust oli ka kahju.
HU?'st oli samuti nõksa kahju. sest kuidas ta ka ei püüaks, ta ei saa kunagi sama eaks nagu Kare.

4. jaan 2010, 16:33:00  
Blogger plasma-jack said...

no ega HU olla ka paha ei ole, mulle ta üldiselt ikka meeldib ka. aga plaadi pealt vist rohkem. mitte et ta kole tüdruk oleks või midagi, aga tõesti kuidagi ebamugav vaadata.

4. jaan 2010, 17:17:00  
Blogger plasma-jack said...

tõsi, praegu on stuudiotes täiesti teine tehnika ja värk. nii et seda suurem au nõukaaegsetele tegijatele.

4. jaan 2010, 17:19:00  
Anonymous erki said...

ausalt? Vennaskond oli pop-bänd?

4. jaan 2010, 19:02:00  
Blogger plasma-jack said...

mu popmuusika-määratlus võib tunduda lai, aga räigelt popp (populaarne) oli ju. ikka väga palju popim kui praegu, maidea, Shanon või misasi. ja ega need laulud nüüd ka nii keerulised ei olnud, et neid niimoodi ei võiks nimetada.

4. jaan 2010, 20:16:00  
Blogger plasma-jack said...

näide - aasta 1993. vaata seda inimmetsa! ega need nüüd mingid alternatiivikud küll kõik ei olnud.

4. jaan 2010, 20:20:00  
Anonymous erki said...

POstituses mainisid, et 80ndate pop-bänd, videonäide on aastast 93 ja Rock Summerilt mis on ikkagi festival, mitte Vennaskonna Kontsert.

Ja 80ndatel oli ta ikka pigem väga underground värk. Muss ei levinud massidesse ja punk, mida Vennaskond tol ajal veel kindlasti tegi, oli ikkagi "noorte pättide" muss. Jah, nad tõid kooli aulad täis küll kui esinesid, aga popid olid nad oma sihtrühma seas.
Tänase päevaga ei saa nende kuulajaskonda võrrelda- täna kordades suurem. 5 aastat tagasi vast veelgi rohkem, enne kui nad TFOR`iga segamini hakkasid minema.

Sõnade keerulisus ei puutu üldse ju asjasse tegelikult. Aga tõsi jah, kohati sama tühjad kui Nirvanal või Nexusel

4. jaan 2010, 21:01:00  
Blogger plasma-jack said...

eiei, ma ütlesin ju postituses, et 90.-te bänd, Vennaskond on kindlasti 90.-te bänd, nagu Singer Vinger on 80-te bänd, ehkki mõlema tegelik tegevus ulatus üle ühe kümnendi.
aga ehk piisab sellest, kui ma kinnitan, et "popp" ei tähenda minu leksikas sünonüümi sõnale "nõme".

4. jaan 2010, 21:20:00  
Blogger plasma-jack said...

et ma räägin sellest, et eesti muusika on alati olnud vähemalt kümmekond aastat Londonist maas, nüüd juba ainult 5 aastat

4. jaan 2010, 21:23:00  
Blogger plasma-jack said...

80-tel oli muidugi väga karm alternatiiv, nõus. aga seda ma küll ei usu, et praegu see aktiivsete fännide mass suurem oleks. siis kui mina olin 15 (1998) oli see oluliselt suurem (Vennaskond oli siis veel suht vormis ka) ja nii vanemad kriitikud kui bändiliikmed ise on rääkinud, et see, mis 93-95 toimus, oli eesti kontekstis ikka mee-le-tu.

4. jaan 2010, 21:26:00  
Blogger plasma-jack said...

ja olgem ausad, "usk. lootus. armastus" oligi ikka täiesti MEGA plaat, kohe nii, et ma üritan selle praegu kuskilt netiavarustest üles otsida. raudselt üks 10-st parimast eesti rockalbumist (rock ka väga lai mõiste) läbi aegade.

4. jaan 2010, 21:32:00  
Blogger Toivo Ellakvere said...

" kuulasin seda esitust ja kahju oli Karest, kes koos Hannaliisa Uusmaaga laval oli. ja ära vägistatud laulust oli ka kahju. ... no ega HU olla ka paha ei ole, mulle ta üldiselt ikka meeldib ka"

ilmselt tahaksid fännid originaali taastoomist muutumatul kujul. samad tunded, emotsioonid. "aasta siis oli 1965 ...". mulle sümpatiseerib siiski võimalus et tehakse uusversioone nii lauludest kui ka filmidest.

5. jaan 2010, 02:14:00  
Anonymous Anonüümne said...

mulle tohutult meeldis see kaasaegne versioon ja mul ei olnud kellestki kahju - HU ja KK täiendasid teineteist, tulem paljude suurepäraste muusikute koostööna kaasagsete viidetega nauditav, aga ikka seesama lugu.
Kuulasin mõni päev hiljem mingist eesti kanalist Mahavok 10 kontserti ja kõrvad pidid peast ära kukkuma kui mustalt KK laulis.

5. jaan 2010, 05:17:00  
Blogger plasma-jack said...

selles konkreetses videos laulab igatahes HU mööda. laulab küll.

5. jaan 2010, 10:43:00  
Blogger plasma-jack said...

aga see on iseenesest hea, sest see näitab vist, et vähemalt vokaali osas ongi asi laivis. mida poleks oodanudki.

5. jaan 2010, 10:46:00  

Postita kommentaar

<< Home